Bahaya di Kava Bar

Bahaya di Kava Bar

Kava Kava merupakan herba yang digunakan untuk membantu menangani tekanan yang teruk dan kebimbangan. Dalam sesetengah masyarakat, ia digunakan secara teratur, dan ia menjadi lebih popular, terutamanya di Amerika Syarikat Dalam usaha untuk mengelakkan diri daripada perangkap alkohol, bar yang menyajikan pelbagai minuman daripadanya muncul.

Terdapat beberapa perkara yang anda perlu sedar sebelum meninggalkan kelab malam dan menuju ke bar kava. Pertama, izinkan saya menyatakan bahawa digunakan secara sederhana dan jarang, herba ini boleh memberi manfaat. Seperti semua herba, ia mempunyai kesan sampingan, langkah berjaga-jaga dan interaksi.

1) DUI: Mana-mana bahan yang merosakkan memandu anda boleh menyebabkan DUI. Ia boleh menjadi lebih ubat alahan kaunter, alkohol, bahan terkawal atau herba. Terdapat beberapa penangkapan dan sekurang-kurangnya satu kesalahan daripada penggunaan herba ini.

2) Gunakan dengan alkohol: Tidak gabungan yang baik kerana beberapa sebab. Satu adalah bahawa ia akan meningkatkan keberkesanan kedua-dua alkohol dan herba. Walaupun satu minuman semasa ia dalam sistem anda boleh cukup untuk membuat anda mabuk, walaupun anda bertolak ansur dengan alkohol juga.

3) Kesan-kesan sampingan: Terdapat banyak kesan sampingan dengan kava. Ada yang tidak selesa dan lain-lain mungkin lebih bermasalah. Hilang selera makan, pening, mengantuk, hubungan dermititis, keletihan, sakit sendi, rasa loya, muntah-muntah, keresahan, sakit perut dan gegaran semuanya telah dilaporkan.

4) Kerosakan hati: Kesan sampingan ini boleh membawa maut. Kerosakan yang boleh berlaku selepas satu penggunaan, tetapi juga boleh menjadi kumulatif. Kava telah diharamkan di United Kingdom sejak tahun 2003, dan FDA di Amerika Syarikat sedang mengkaji dengan serius sebab ini.

5) Interaksi: Mana-mana ubat-ubatan, makanan tambahan atau herba yang menyebabkan mengantuk akan berinteraksi dengan herba ini. Ini termasuk anti-convulsants, alkohol dan herba anti-kebimbangan dan ubat-ubatan. Ia juga berinteraksi dengan beberapa ubat alahan, diuretik dan levadopa, ubat yang digunakan untuk penyakit Parkinson.

Terdapat manfaat kepada kava, dan ia akan menjadi malu jika ia diharamkan. Kajian menunjukkan bahawa ia boleh membantu menangani kebimbangan. Kajian makluman diperolehi menunjukkan manfaat yang mungkin untuk mereka yang menghidap insomnia.

Jika, selepas membaca ini, anda tidak mahu menggunakan herba ini, ada orang lain yang boleh memberi manfaat tanpa agak jumlah kesan sampingan dan interaksi. Bagi tekanan dan kebimbangan, lavender, chamomile, melati dan passionflower mungkin berguna. Untuk insomnia, cuba valerian atau ketayap. Dengan valerian, ia biasanya mengambil masa sepuluh hari hingga dua minggu sebelum anda perasan perubahan yang ketara dalam corak tidur anda, jadi bersabar.

Seperti mana-mana makanan tambahan, ia adalah yang terbaik untuk bercakap dengan doktor anda sebelum anda mula menggunakan kava. Anda juga perlu mendapatkan pemeriksaan berkala untuk memastikan hati anda adalah sihat. Beritahu doktor tentang sebarang ubat-ubatan atau makanan tambahan yang anda ambil, kerana doktor boleh memberitahu anda tentang interaksi mungkin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar